Vilken dag...

Vilken dag jag har haft! Helt otroligt, den har varit jättebra men har nog inte varit så arg och sur som jag var på väg hem från jobbet på länge..Hade tajmat in stängningen precis lagom för att hinna med tåget hem, allting gick enligt planerna tills vadå? Ja vad tror ni händer? Dörrarna utifrån gaterna är trasiga, dom öppnas inte, det hade nyligen kommit in en flight med massa människor också, det blir trängre och trängre och varmare och varmare. Småbarnen gråter och allt var KAOS.
Jag missar såklart tåget och står och väljer mellan att vänta på nästa tåg eller ta bussen. Bussen gick tjugo minuter före tåget MEN bussen jag måste till Knvista, går den? Jag ringde hem till mamma och bad henne kolla upp det, den skulle tajmat prefekt med bussen jag kom med så jag övervägde att ta bussen istället för tåget.
5 minuter senare när jag sitter på bussen ringer pappa och säger "Eh...hörrudu....det går ingen buss förrän 22.08..." (Vilken var mer än en halvtimme senare) "SKOJJAR DUUUUUUUUUU??" säger jag.

Så lilla stackars Therese fick gå 3 km hem i mörkret (Mamma och pappa hade druckigt vin med Niclas föräldrar som var här på middag). Jag var så jävla arg att jag grät hela vägen hem, hahaha. Det var kallt, jag var trött och hungrig och jag var bara så jävla irriterad över att dom inte kan kolla en buss tidtabell ordentligt så det brast ut i tårar.

Men förutom min hemfärd har jag haft en jättebra dag! Inte en lugn stund på jobbet vilket gjorde att tiden rullade på ganska bra och vips så slutade jag helt plötsligt. Lejla från en annan affär kom förbi och skulle byta mig på rast, dock bara 15 minuter innan jag slutade så det var ingen större idé att ta någon så jag gick bara och hämtade en bulle och pratade lite med henne ett tag innan jag stängde igen butiken för idag.

Imorgon jobbar jag igen, gud vad duktigt jag har varit dom här dagarna! Har jobbat torsdagkväll, fredag, idag och imorgon! Men som jag nämnde tidigare idag, jag trivs jättebra!


Kommentarer
Postat av: vesna

haha ja =) vill du va med? =)

2009-03-22 @ 11:04:45
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0