090303 - CURLING

Har inte varit i skolan sedan i fredags, igår var jag ledig och idag har jag inte hunnit dit. Första lektionen hade vi idrott och skulle iväg och spela curling! Något jag aldrig gjort förut men det var faktiskt väldigt roligt måste jag säga! Överträffade mina förväntningar, helt klart. Trodde att det skulle vara en pina rakt igenom, att det skulle vara jättesvårt och att man bara skulle halka omkring. Klart det var svårt och visst halkade man men det var ändå roligt! Svåraste med hela "sporten" var tajmingen, klurigt att veta när man ska börja sopa framför stenen och hur fort stenen egentligen gled fram, det behövdes inte så mycket kraft. Skulle lätt kunna göra om det, och i så fall blir det mera kläder på den gången för det var jävligt kallt inne i hallen, en jacka och ett par vantar hade behövts. Kanske rätt självklart att ta med sig vantar och såna basic stuff men jag hade inte tankarna på det alls.

Efter vi var klara med curlingen åkte vi till donken och käkade lunch, därefter bar det av till Akademiska och blodcentralen. På blodcentralen skulle vi på studiebesök och det var intressant, vi fick se vad som hände "bakom kulisserna", vad man gör efter att blodet tagits från blodgivaren. Alla de olika processerna. Vi fick även se blodkylen och det fanns inte alls mycket blod, jag ska lätt bli blodgivare! Man gör det bara tre gånger om året om man är tjej och fyra gånger om man är kille. Inte alls mycket. Hon som visade runt oss berättade att det kan gå åt mellan 50-100 liter blod för en stor opreation, det är mycket som helst ju! Tänk vad värda just mina blodpåsar blir. Ska kila in där någon dag och anmäla mig!

Plugg nu!

Kommentarer
Postat av: Emil

Sv: Jag vet de är riktigt snygga! :)



Jag är rätt dålig på curling. Spelat det två ggr i mitt liv. Lika dålig varje gång.

2009-03-03 @ 15:48:23
URL: http://eliassson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0