hemma bra men borta bäst

Jag har varit hemma i 9 timmar och jag vill redan tillbaka till soliga Chania. Längtar tillbaka till värmen, man har fått rapporter om vilket skit väder det har varit här hemma, haha, kunde med andra ord inte ha prickat in en bättre vecka. Hade ju helt klart känts lite surt om ni hade haft bra väder här hemma.

Jag har verkligen haft det kanon härligt! Temperaturen har varierat mellan 30-35 grader.
Jag var dock lite skeptisk till att det skulle gå att bada i havet eftersom jag är en liten badkruka men det gick alldeles utmärkt. I alla fall de första tre dagarna sedan blev det kallare, men vi badade ändå för det var så pass varmt i luften, behövde svalkas av emellanåt. 

Egentligen har vi inte gjort något speciellt därnere, samma sak varje dag. - Alltså: solat, badat och bara slappat. Myst omkring.
En typsik dag såg ut ungefär såhär: 
8.00 - 8.15 -
Väckning
8.30 - Frukost
9.45 - Stranden
12.00 - Lunch (vilket oftast var chips)
15.30 - Tillbaka till hotellet
19.00 - Middag
23.00 - 01.00 Läggdags (här ingick också myggjakt på ungefär 2 timmar)


I början av veckan gick vi och la oss ganska tidigt, men sen efter fyra dagar kom det så jävla mycket mygg. Mygginvasion. Detta innebar att det inte gick att sova pga dom surrande jävlarna. Om vi gick och la oss elva fick vi räkna med att jaga mygg i drygt två timmar, det var ett helvete, seriöst alltså. Jag var så lack om kvällarna. Rona letade fram dom och jag smällde dom, teamwork! En kväll gick vi och la oss ungefär 22 för att vi skulle på utflykt dagen efter och skulle upp tidigt. Det vore därför bra och vi kunde få sova, men vad tror ni hindrade oss? Behöver jag svara? Vi jagade mygg ända till halv två! (HALV TVÅ!!!)

Som jag nämnde här ovan åkte vi iväg på en utflykt en dag, till Elafonissi. Kretas maldiverna kallade dom det, fint var det men jag hade högre förväntningar. Men den som säger att det inte var fint har något fel i skallen, det var helt kalrt vackert, helt genomskinligt vatten (som dock var iskallt, blev inget bada här) och fina stränder. Elafonissi var helt klart värt ett besök!

Vi fick ett favorit matställe, Dimitris och Sakis hette det. Sjukt god mat. I alla fall deras grillspett (bara det jag åt i och för sig, har inte så mycket att jämföra med, haha)

Det enda som är skönt med att vara hemma igen är min egen säng, myggfria nätter och sist men inte minst - oboyen. Skoja inte om att jag har saknar min oboy, har fått abstinens därnere. Tog med mig oboypulver, men mjölken var inte så värst god, den gick att dricka men smakade inte som ARLAS.

Lägger upp lite pics senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0