Olof Palme is the shit

Som jag nämnt i tidigare inlägg hade jag en liten pluggdag idag. Har inte pluggat överdrivet mycket men jag har kommit en bit på vägen. Har kommit igång och det känns skönt. Har läst i lite olika böcker och det känns som jag har fått en liten uppfattning om vem han egentligen var och vad han stod för, politiskt alltså. Den bild jag hittills har fått av honom är att han var en bra person. Jag trodde helt tvärtom från början, jag trodde han var en tjurskallig gammal gubbe som bara gnällde. Så såg det ut på hans bilder, jag menar, han ser inte särskilt snäll ut. Men så är det absolut inte, han ville ganska väl ändå, han ville hjälpa fattiga människor i u-länder, människor som stod inför olika förtryck, han försvarade små staters oberoende av stora nationer. Ja, han verkade rätt schysst ändå liksom.

Så ja...nu sitter jag här med 6 böcker staplande framför mig och massa papper där jag har skrivit upp nödvändig information. Imorgon, eller på onsdag tänkte jag sätta mig och pussla ihop allt och försöka hitta ett sammanhang. Försöka göra det till en flytande text.

Ikväll, eller snarare inatt spelas hockeyfinalen i JVM mellan Sverige och Kanada. 01.30 börjar matchen, nån mer än jag som hade tänkt att stanna uppe och följa matchen? Jag är redan jättetrött så vi får se hur det blir med den saken....Ska slå igång något avsnitt av OC så kanske jag håller mig vaken. Kommer säkert somna till det och därmed kommer också JVM-finalen vara körd ;) Men vem vet, jag kanske kan hitta nån energidricka stående i kylen....Har för mig att jag fick en på SACO-mässan förut, har inte haft en tanke på att dricka den. Men den kanske kan komma till användning nu?


Kommentarer
Postat av: pipen

vii ses snart therese ;D

2009-01-06 @ 18:38:52
URL: http://pipenhedquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0