Dag 2

Då är vi två dagar in på det nya året, Therese är fortfarande sjuk, men känner sig någorlunda bättre. Har nu "bara" huvudvärk och är ganska snorig. Men det verkar som att jag är på bättringsvägen nu. Tack och lov! Finns inget värre än att vara förkyld, jag ligger hellre helt däckad i feber och bara sover hela tiden, då slipper man i alla fall känna något. Men det här med halsont, hosta, snuva kombinerat med feber och matthet, nix! Det är fanemej inte roligt alltså! Men men, slut på dessa klagomål snart eftersom jag förhoppningsvis kommer vara pigg och kry!

Min dag idag kommer se rätt lugn ut, ska bara vila och ta det riktigt lugnt. Ladda batterierna för den kommande veckan där jag kommer få ägna många dagar åt min förbannade Olof Palme uppsats. Dock så har jag hittar en bok som handlar om just hans utrikespolitik! Yippie! Jag hoppas den finns på Stadbiblioteket och att den är bra, att det finns mycket information som jag kan skriva om. Ska nog börja lite på den redan i helgen, kanske imorgon om jag känner mig piggare.

Rona kom förbi nyss innan hon gick vidare till tåget. Haha hon bor 3 minuter ifrån mig så mitt hem har blivit en liten "hållplats" innan hon går vidare hem/stationen. Vi pratade lite bara, som vanligt haha. Pratkvarnarna själva som har skvaller om allting haha...

Ska fixa något lätt att äta, har för mig att det stod ett kak-paket i skafferiet ;) muuuuuums

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0