2009-01-01

Första dagen på nya året! Welcome 2009. Nytt år - nya möjligheter! Har inte gett något direkt nyårslöfte, har jag aldrig gjort. Men såhär första dagen på året så inleder man med att vara sjuk. Förkyldningen fortsätter hänga kvar. Hade dock inte förväntat mig något annat heller eftersom jag drog iväg igår kväll och firade in det nya året med lite vänner. Åkte hemifrån med halv 5 tåget, drog en mc donalds innan vi åkte hem till Ronas moster där vi dumpade av lite saker så vi skulle slippa släpa med oss sovgrejer och dagen-efter-kläder, dvs mjukisoverallen. Vi fixade till oss där och sedan åkte vi till Jasmin och Calle, och hos dessa två skulle vi äta middag, kyckling i en jättegod sås med typ mango-chutney  och sen ris till det. As gott var det! Det lyckades du bra med Jasmin ;)

Efter maten kom det lite fler, och vi blev kanske runt 20 stycken vilket var rätt lagom med tanke på att jag var rätt hängig och så. Knarkade alvedon, eller knarka var väl lite överdrivet, jag bara tog en och en halv. Men utan dom hade kvällen blivit jävligt tung för att öronen, halsen värkte, jag var slö och slapp i kroppen på grund av febern. Tempen visade 38.7 när jag gick hemifrån. Vet inte vad som flög i mig, brukar vara jättenoga med att vara hemma när jag är sjuk, riktigt sjuk alltså. Men jag ville inte ligga ensam hemma på nyårsafton, det hade inte varit någon större hit. Hade verkligen varit ledsamt :P

Sen där vid tolvslaget gick vi ut på en stor gräsyta och kollade på alla fyrverkerier, därefter blev allt lite kaos, det började brinna i en papperskorg, onödigt bråk mellan vissa och jag och Rona bestämde oss för att försöka få tag på en taxi. Vilket gick mindre bra, försökte i en timme sen gick vi ut till bussen i hopp om att den skulle komma..vilket den inte gjorde. Rona viftade av en slump med handen när en taxi körde förbi och vet ni? Ja, den stannade! Och tillslut kom vi hem till lägenheten där vi skulle övernatta! Vi tog några mackor och sedan somna vi som små grisar :)

GOTT NYTT ÅR PÅ ER! (Eller God Fortsättning kanske man säger nu? ;)

Kommentarer
Postat av: jasmin

tack, erkänner att jag fick till maten grymt bra!tack för att ni kom :D god fotsättning

2009-01-02 @ 13:04:18
Postat av: Therese

Tack själv :)

2009-01-04 @ 16:09:09
URL: http://uuntitled.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0