Therese tycker och tänker

Det här inlägget kommer kanske spåra totalt. Jag vet inte, vi får se vart det leder. Tänkte skriva ner lite om blandade tankar som har farit runt i mitt huvud under dagen, men försöka undvika att gå in alltför "djupt" på saker och ting. Brukar lätt bli så när man pratar om något, man säger mer än man borde. Det är helt blandade saker och de har absolut ingen koppling till varandra, men jag hoppas att det inte blev alltför förvirrande. Borde inte bli det.


Först och främst saknar jag sommaren oerhört mycket och det är jag säkert inte ensam om. Detta gråa väder tar kol på mig och jag vill bara iväg till värmen nu, nu, nu! Imorgon (idag) är det den första februari och om man spolar tillbaka tiden ett år så hade jag börjat packa resväskorna för att om 8 dagar åka till Thailand. Den 9 februari åkte vi iväg för 2 veckors semester. Längtar tillbaka! Ge mig en flygbiljett, ge mig sommar, ge mig sol och värme! Jag spyr på Sverige och det här klimatet.


En sak som är ganska fascinerande är alla människors personligheter, har verkligen alla människor helt olika personligheter? Finns det ingen som är som mig? Finns det verkligen miljarder, biljarders olika personligheter? Jag har himla svårt att tänka mig det. Det måste ju finnas någon som är likdan som mig, dig, hon eller han. En del människor förstår jag mig inte på, en del är så fruktansvärt egoistiska, självgoda och tror att dom kan göra precis som dom vill. Sådana människor klarar jag inte av, vi går inte ihop, klarar inte av människor som hela tiden måste stå i centrum. Undra varför man inte klarar av att "hantera" vissa människor? Är det för personligheterna krockar med varandra? Jag vet inte, men jag tycker att det låter ganska rimligt.


När en person som man en gång tyckt väldigt mycket plötsligt, out of no where, tar kontakt med en. Plockar man fram alla dom gamla känslorna och börjar fundera på vad personen vill få ut av det. Jag har absolut ingen aning alltså, jag blir bara förvirrad. Nästan omskakad på något konstigt sätt. Jag blev glad men samtidigt väldigt arg? Jag vet inte varför, antagligen för att jag vet att jag kommer bli lika sårad igen om jag går i fällan igen. Blir liksom arg för att personen inte ens behöver ta kontakt med mig. Som sagt, för vilken anledning? Jag vill veta! Jag vill veta så jag vet hur jag ska bete mig och vara mot dig!

Hrm. Jag hade så himla mycket att säga men nu står det helt still i skallen. Börjar bli ganska trött så det är säkert därför, ska äta lite sen blir det nog bedtime för mig. Ska sova så gott i min nybäddade säng! God Natt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Therese! Ska säga dig att jag längtar ihjäl mig till sommaren jag med! Jag hade ju det där snacket med Patrik i fredags! FIck totaltunghäfta och stammade ur mig svaren, men han sa att jag fick VG ialla fall :P Skönt och tack för hjälpen!

2009-02-01 @ 21:05:57
Postat av: Jenny

Från mig :P

2009-02-01 @ 21:06:43
URL: http://jennycarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0