090228 - JISES CHRIST

Hej alla..

Idag har jag sett något riktigt vidrigt, har aldrig sett något så äckligt i hela mitt liv. Jag var in till Solna och såg matchen mellan AIK-Assyriska. Det var en bra match, enda fram tills detta hände:
I andra halvlek rusade AIK:s målvakt Tomi Maanoja ut för att rensa bort en långboll och bröt benet när han smällde ihop med den jagande anfallaren. När han försökte resa på sig hängde hans ben mer eller mindre helt fritt. Benet var HELT AV!!!! Det såg ut som det hängde i en liten jävla tråd!!
Jag brukar inte bli särskild beröd av sådant, men jag har aldrig blivit så tagen som jag blev, blev alldeles kall i hela kroppen, usch, det var verkligen obehagligt. Sitter hemma nu och har fortfarande en klump i magen, fem timmar senare. Tänk att se sin säsong försvinna på bara några sekunder. Lider verkligen med honom, alla tankar till dig Tomi!

Satt mig i bilen alldeles tom. Det är konstigt hur man som vanlig supporter som sitter på läktaren, som vilken människa som helst, kan bli tagen som jag blev. På något sätt kände man sig så närvarande och så nära händelsen, var trots allt rakt framför oss dom smällde ihop, det hördes på en gång att det var en ordentlig smäll. Och jag var inte ensam, det var helt knäpptyst bland dom dryga 2000 personer som hade tagit sig till Skytteholm denna vinterdag, det var som att bevittna någon dö. Sån var stämningen på skytteholm efter denna aa, vad ska jag säga? Sjuka grej..Hittar inget bra ord. Händelse kanske är bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0