090213 - Händelserik torsdag

Igår hann jag med mycket, mycket på en och samma dag. Var i skolan till klockan två, skrev mitt första religionsprov! Hoppas att det gick bra, men är lite osäker, tror jag fuckade upp det på sista frågan där jag egentligen inte vet vad jag svamlade om.
Därefter åkte vi (klassen) in till huuufudstaden för att gå på teater! Mycket trevligt att mysa omkring med klassen, teatern var dock inte lika trevlig. Rätt jobbigt om jag får säga vad jag tycker, mycket flams och jag förstod inte riktigt vad den egentligen gick ut på. Den hette Kasimir och Karoline. Fast lite rolig var den nog nu när jag tänker efter, skrattade faktiskt ganska mycket. Det allra roligaste var när vi fick gå in och se bakom kulisserna! Hel kul! Se vad som händer vid sidan om, med kläder, olika rum och sånt. Var mycket större i byggnaden än jag hade förväntat mig. Det var första gången jag var på Kungliga Dramatiska Teatern (som är dess "fullständiga namn"). Var jättefint! Mycket gammaldags och guld ööööverallt, me like!

Något som var extra, extra roligt var att Benny Andersson (ABBA!!!) var där, på samma teater som oss! Han satt med sin fru (tror jag?) och med några vänner ett par rader nedanför oss, ganska häftigt! Jag menar han måste ju vara en av världens kändaste, eller ja inte riktigt, men nästan, stor är han i vilket fall! Och jag har varit på samma teaterföreställning som karln!
En annan kändis vi såg, inte lika stor som Benny men ändå värd att nämna, var ingen mindre än Pernilla Wahlgren! Hehehe. Inget mer att säga om det, men lite kul det också. Hon var mycket smalare än jag trodde.

Jaha...något annat som hände? Hrm....Jo juste ja! När föreställningen var slut gick vi mot stationen och vad ser vi? En bil som kommer i full, full, full fart, kör fort som fan, och polisen kommer efter, biljakt mitt i stan! WOPOOOHO. Jag, Lovisa och Sanna satte ögon och öron på hel spänn och lekte detektiver när vi såg att det var poliser i hela stationshuset. Följde efter polisen för att se något. Till vår besvikelse varken hörde vi eller såg något spännande. Fallet är alltså fortfarande olöst, vill hemskt gärna veta vad det gällde. Hade, och har, mina tankar om narkotika brott eller något liknande. Ska leta runt om jag hittar något på internet. Lär väl dock inte stå något.

Nu ska jag ta ett varmt bad, är lite frussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0