therese i ett nötskal

Här har jag gått och letat efter den-braiga-nagelfilen (glasfil) och det stärkande nagellacket i veckor. Har frågat mamma tusen gånger om vart dom är...

Therese: Mamma har du sett glasfilen? Jag hittar den inte..
Mamma: Nä, kolla i badrumsskåpet, annars vet jag inte vart den är.
Therese: Jag har kollat där. Men ååååååh, jag behöver den!! Jag har letat överallt!
(Myttar lagom mycket, hade som mest kollat i det där förbannade skåpet i badrummet, knappt ens det) - Skönare när mamma letar. Sparar liksom lite tid ;)

När lilla jag sen går upp för att sätta på mig ett par shorts och hämta ett annat nagellack så ser jag ju såklart stärkningsmedlet och nagelfilen ligga där, mitt framför ögonen på mig, på nattduksbordet. Där jag kollar minst femtio gånger om dagen, men jag la liksom aldrig märke till att de låg där. Fast jag har gått och letat efter det titt som tätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0