Galet mycket snö!

Helt sjukt! Såhär mycket som det har snöat dom två senaste dagarna snöade det inte på hela förra vintern! Mysigt med snön, men väldigt mycket mindre mysigt med det här ovädret. Det är kaos, verkligen kaos. Tågen är inställda och försenade, tog över en timme att komma hem och typ en och en halvtimma imorse! Blir galen! Våran geografilärare kom inte till skolan idag för hon satt insnöad hemma och inga bussar gick. Det värsta med att hennes bussar inte går är att vi har prov imorgon och man har ingen större lust att plugga och så blir det inget prov imorgon för att hon fortfarande sitter insnöad...Men man har väl dessvärre inget val kära vänner?

Vi fick för övrigt gå hem tidigare från skolan pga snöovädret. Bussen från skolan var sen och jag satt och hade beslutsångest över vart jag skulle gå av någonstans, skulle jag gå av på stationen innan och få gå lite längre eller åka ända in till stan och slippa gå överhuvudtaget? Det blev det första valet, och jag tackar mig själv för att jag gjorde det, för längre fram stod en buss i en backe som inte kom upp. Om jag hade suttit kvar hade jag i vanliga fall missat tåget men nu var ju det också försenat så det hade väl i och försig inte spelat någon roll. haha, dock visste jag inte det då.

Ok, man kanske ska sätta sig ner och börja plugga, geografiböckerna och papprerna ligger på en hög framför mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0