Uusch och fy, vad ska jag ta mig till?!

Jag mår inte alls bra idag. Är väldigt, väldigt tveksam på om jag kommer orka med att fira in det nya året imorgon. Känns som att jag blir sämre och sämre för varje dag som går, och frågan är om det faktiskt inte stämmer? Har känt mig hängig hela dagen men jag var inte varm så jag tänkte att feber kunde jag inte ha. -Trodde jag ja! Efter många om och men tog jag tempen och den visade 38.5. Tog en ipren för nån timme sen och jag känner mig lite piggare nu. I alla fall så pigg att jag orkade pallra mig till datorn och skriva en rad här. Sov riktigt dåligt inatt, vaknade 4-5 gånger av den sjukt jobbiga hostan jag har. Har sovit lite nu på dagen i omgångar, ni vet sådär, 5 minuter dit och 15 minuter dit. Typ halv slumrar. Men jag ber till Gud att jag är frisk imorgon! I alla fall så pass pigg att jag orkar åka iväg på middagen jag är bortbjuden på. Jag får ha det som mål, skulle vara himlans trevligt. Med middagen alltså, ingen party för mig, känns ganska onödigt faktiskt...kommer ju bara bli sjuk igen efteråt i sådana fall.

Nej, det här med att vara sjuk är ju ingen hit direkt. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att bli frisk? Eller vad jag ska göra för att få dagarna att gå? Är ju helt tung och slapp i kroppen, orkar inte göra ett skit. Vila vore kanske en bra idé, men det går inte heller för jag hostar 24. Så det blir i slutändan också jobbigt. Haha förlåt mig, det här blev ett riktigt jävla klago-inlägg.

Nu ska jag lägga mig ner och vila igen, så jag i bästa fall kan umgås en liten stund med mina vänner imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0