Plugg, plugg, plugg - snart är det slut!

Två dagar in i december och jag vill ha snö! Idag har det regnat och det har varit mörkt i princip hela dagen. Tänk om vi kunde få lite snö som lyser upp lite. Nu är det mörkt när man går upp till skolan, mörkt när man kommer hem från skolan...Mörkt dygnet runt känns det som. Nä, lite snö tack!

Just nu sitter jag och pluggar lite träningslära. Alla dessa prov, ÄNTLIGEN är det snart slut, jag är alldeles sönderstressad och det känns som att hjärnan är så full på kunskaper att den inte vill/kan ta in något mer...Jag har aldrig haft så mycket prov som jag har haft den här terminen. Trean - ett helvete rent ut sagt. Det ryktades i ettan och tvåan att trean var helt lugn och slapp, man var ledig titt som tätt. Men "slappa-trean" har man inte sett något av, inte någonstans. Tvärtom. Hoppas på en bättre vårtermin sen! :)

Idag efter skolan har jag suttit och fipplat med massa jullåtar och jag har också bränt ut dom på skiva, och den har jag pumpat hela kvällen. Men när familjen kom hem var det bara att sänka volymen, riktiga tråkmånsar dom är ibland. Om det inte kommer nån snö som man kan få lite julkänsla av så får man fixa det själv. Typ genom julmusik och pepparkakor! hehe.

Nejsch, nu måste jag fortsätta med träningsläran. Tre dagar till prov och jag har bestämt mig för att ta en tredjedel varje dag nu! Smart therese, du slipper troligtvis panikplugga på torsdagkväll! Wihhhhooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0